• ONLINE EVENTS

Interactief event met deelsessies

Waar een webinar meer wegheeft van een tv-uitzending en weinig interactie met het publiek heeft, maken wij ons als ITHACA sterk voor online interactieve events. In tegenstelling tot wat veel mensen misschien (nog) denken, is interactie en netwerken online heel goed mogelijk, mits goed uitgedacht, voorbereid en uitgevoerd. Zowel inhoudelijk, als logistiek en technisch. De mate van interactie zorgt ervoor dat een meeting meer beleving met zich meebrengt en dat de interactie tot meer gedragsverandering leidt.

Twee vormen:

– Standaard videoconferentie platforms

Zoek je meer dan alleen vergaderen of brainstormen met een beperkte groep? Door optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van ‘standaard’ platforms als Zoom en Teams kunnen hele interactieve bijeenkomsten opgezet worden. Beide platforms[1] bieden mogelijkheden voor videoconferenties, online vergaderen, chatsessies en online samenwerking.

– Event experience op afstand: Customised digitaal event platform

Zoek je naar een zo ‘echt’ mogelijke online benadering van een on-site event? Of naar een eigen huisstijl van het platform wat je voor je evenement gebruikt? Er zijn diverse event platforms ontwikkeld die hiervoor te gebruiken zijn. Op afstand beleef je een event alsof je er zelf staat. Met check-in, pauzemomenten, koffie, lunch, keynotes, deelsessies, 1-op-1 meetings en een virtuele expo, beleeft een deelnemer jouw event bijna zoals altijd. Vanuit een studio of locatie creëer je een eigen ‘lobby’ met presentatie, interviews, DJ of ander entertainment.

Rol ITHACA:

  • Uitdenken van werkvorm(en), programma en aanpak (dagdeel of verspreid over meerdere dagen);
  • Meedenken met uitstraling en vormgeving digitale platform;
  • Briefen/instrueren deelnemers, sprekers en techniek;
  • Voorstel regie, setting en cameravoering;
  • Ontwikkelen concrete programmaonderdelen;
  • Het managen van het event achter de schermen;
  • Tussentijdse terugkoppeling, verslaglegging en oplevering van resultaten en aanbevelingen.

Extra’s:

  • Enthousiasmerende uitnodiging, en promotie (social media e.d.)
  • Interactiemogelijkheden en fun elementen toevoegen (zang, dans, lunch);
  • Zorgdragen voor sfeervolle studiosetting;
  • Sponsor-/expomanagement: briefen/instrueren sponsors/exposanten
  • Deelnemers- en registratiemanagement;
  • Visualisering van de resultaten, in de vorm van filmopnames, vlog of visueel tekenen (t.b.v. engaging tijdens én na het event).

Kostenindicatie:

  • Online event met standaard platform: €€
  • Online event met customised platform: €€€

[1] Teams is een onderdeel van Microsoft, Zoom is een zelfstandig Amerikaans bedrijf. Dat maakt dat momenteel niet alle overheden, onderwijsinstellingen en bedrijven met Zoom mogen werken, uit bezorgdheid voor beveiligingsrisico’s. Volkomen onnodig want Zoom heeft de afgelopen maanden niet stil gezeten en de encryptie en beveiliging is écht tiptop in orde! Zoom heeft voor het organiseren van grote, interactieve meetings met deelsessies en andere interactie features veruit de meeste mogelijkheden. Teams werkt hard aan uitbreiding van de functionaliteiten. We zetten e.e.a. graag in een gesprek voor je op een rij.